Karar Vermek Kolay mı?
Zaman geçti.
Vejetaryen olmamın üzerinden neredeyse yedi yıl geçmişti.
Öğrenmemek bazen iyi gelir. Belki de bu yüzden, uzun süre
bilmemeyi seçtim. Sonra fark ettim ki yalnızca et yememek yetmiyordu.
Süt, peynir, yoğurt gibi hayvansal ürünlerin de başka bir
yerden aynı hikâyeye bağlandığını öğrendim.
Bu fark edişle bir süre mücadele ettim. Ve bir noktada,
vegan olmaya karar verdim.
Keşke karar vermek, alışkanlıkları değiştirmek kadar kolay
olsaydı. Çünkü bazı kararlar bir anda alınabiliyor ama o kararın hayatın içine
yerleşmesi zaman istiyor.
Benim için de öyle oldu.
Herkes Aynı Yerden Başlamıyor.
Hayatımda en çok keyif aldığım beslenme saati kahvaltı, bu
yüzden değişimi oradan başlattım.
Yumurtayı ve peyniri çıkarmayı denedim. Başlangıçta kendime
çok yüklenmemek istedim ama yerine koyabileceğim muadil ürünleri bilmemek beni
epey zorladı.
Yumurta yerine patatesi çeşitlendirerek dahil ettim. Bir
süre her şey yolundaymış gibi göründü. Ta ki dört aya kadar.
Zamanla kendime daha fazla yüklenmeye başladım. Arzularıma
karşı koyamadığım bir noktada vegan sürecimi sonlandırdım.
İstanbul’u kazanıp üniversiteye başlayan kuzenimle sohbet
ederken, onun da vejetaryenlikten kısa süre sonra (4-5 ay) vegan olmaya hazır
hissettiğini öğrendim. Bu kararın çok güçlü olduğunu ona danışmak istediğim
konudan bahsettim.
Kendime yüklenmelerimin son bulmadığını, eğer vegan
olamayacaksam,
vejetaryen kalmamın da anlamının yitirdiğini söyledim.
Duygularımın şiddeti o kadar yoğundu ki eve giderken köfte alarak süreci
tamamen noktalayacağımı söyledim.
Beni sakinleştirerek çok samimi, ikna edici ama yargılayıcı
olmayan bir yerden
herkesin aynı noktaya aynı hızda ulaşmak zorunda olmadığını
bu süreci ya hep ya hiç meselesi haline getirmenin insanı
sadece daha fazla yorduğunu, vegan olmasam bile vejetaryen kalmamın somut,
gerçek ve değerli bir karşılığı olduğunu, et tüketmemek, hayvancılık sektöründe
doğrudan talebi azalttığımı ve
bu küçümsenmeyecek bir etki olduğunu bilinçli ve tutarlı
şekilde yönettiğimi fark etmemi sağladı.
Kendimle savaşmayı bıraktım daha hazır değildim.
Teşekkürler Esra, 🍒
Ben hazır değildim. Ama bir gün şunu fark ettim...
Eğer bu yazı sana bir şey hissettirdiyse, benzer yazıları ve düşüncelerimi Instagram’da paylaşıyorum 🌿
.jpeg)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder